dijous, 22 de novembre del 2018

Sense comentaris

Queda bé això de “sense comentaris”, però tan sols com a títol. Si es vol explicar qualsevol cosa es té que fer algun comentari, amb la qual cosa ja estic mentint.

Bé, això de denominar-me mentider, potser és massa gros; ni de lluny vull semblar-me a alguns polítics que últimament han agafat el costum de “llançar la pedra i amagar la mà”.

El que si tinc clar és que una de les professions que més s'ha devaluat els últims temps és la de periodista, i molt especialment els que estan especialitzats en esports.

Foto: Ecoteuve.es

I això a que ve? Em direu. Doncs ve, en general, a lo poc professionals que són una sèrie de personatges d'aquest col·lectiu, i en concret a les “burletes” sobre els escacs que es van fer al programa “El club de la mitja nit” fa poc més d'una setmana.

En aquest sentit, no sóc contrari a la utilització de l'humor en aquest tipus de programes, el que em molesta d'aquest tipus de professionals és que es “fotin” de temes que no tenen ni la més remota idea. Un professional com cal, primer s'informa del que vol parlar, després informa a consciència i per últim, si vol, pot utilitzar l'humor com a complement.

En fi, és com jo ho veig, potser uns altres ho veuen d'altre manera, si no s'ofen, totes les opinions són respectables.

Doncs bé, anem a la segona part del tema. La Federació Catalana d'Escacs va demanar explicacions a Tv3 sobre aquesta qüestió i van aconseguir poder sortir al següent programa, que va ser el dimecres passat.

Foto: FCE

Foto: FCE

Com el programa és de dues hores, i sobre els escacs és va parlar molt menys, doncs he pensat passar-vos el vídeo del tram que es parla d'escacs.



Ara si, “sense comentaris”, els comentaris, si voleu, els poseu vosaltres.

Salut i escacs,

4 comentaris:

Fred ha dit...

Hola Roger,cada cop més estic molt d'acord amb tu i si alguna vegada et porto la contraria la vritat es que m'agrada discutir amb tu ja que la teva seriositat es un bon complement al meu positivisme a vegades una mica irreflexiu.Ara en serio.Estic totalment d'acord amb tu en que la profesio de periodista s'ha devaluat molt i dintre d'aquest camp els esports potser son un vago de cua de la profesio.No obstant com diu el nou president de la FIDE necesitem un canal com el futbol per poder popularitzar els escacs.Es a dir que hem d'aprofitar aquest nyap per poder divulgar els escacs.Proposo que creem en FB un grup titolat Els escacs en el club de la mitjanit.I aqui podem proporcionar coneixements sobre els escacs Alla podem explicar coses sobre les esions.Cal recordar una partida judada per Aulina del Terrassa on la tensió produida per una partida complicadissima li va fallar el cor i va morir en la partida ,Cal explicar que els "apuuros de tiempo" poden provocar aalguna complicacio vascular.Tambe cal dir que psiquicament parlant una partida d'escacs equival a tres rounds d'un comat de boxe.També cal aprofitar la popularitat d 'en Quique Setien excelent jugador d'escacs per fer entendre que molt posiblement els seus coneixement del joc li fa posible els seus exits.En resum si la FCE fa aquest bloc( o quien corresponda) serà una bona eina de divulgació dels escacs a nivell popular,En resum un bon cavall de Troia modern.Fins la setmana que ve company!!!Fred

Roger Salvo ha dit...

Tan sols dues reflexions a les teves paraules:

Primera, si estàs tan d'acord amb mi; en que m'hauré equivocat?
Segona, si com dius, alguna vegada em portes la contraria, és per “puto vicio”, i tu ho saps!

Com veus, jo també puc tenir humor periodístic.

Salutacions company,

Enric Garcia Garrido ha dit...

Jo crec que l'humor als mitjans de comunicació és de bon gust si és fa sobre alguna cosa ja tractada seriosament de forma prèvia; o sobre protagonistes que busquen la notorietat. Es cas contrari, riure's d'esports o activitats minoritaries o amb poca força mediàtica, em sembla més burla que humor; és el que em va semblar el primer programa. L'enquesta tractada més professionalment podia ser interessant, però de la forma irònica que és va fer va semblar quasi una burla, com també m'ho va semblar quan van parlar de la final del Mundial.
Per sort la Federació Catalana va reaccionar i amb el següent programa crec que ens van tractar força diferent i amb millor to.

Roger Salvo ha dit...

Hola Enric,

Gràcies per tornar a aquest blog. Estic molt d'acord amb el que dius, però potser (sempre hi ha un potser), l'actuació dels representants de la FCE, sense estar malament, en alguns moments es van deixar portar pel síndrome: estic a Tv3! Estic a Tv3! I es van deixar algunes coses importants per explicar.

Una abraçada, amic.