dijous, 15 d’abril del 2021

Amics, companys i coneguts 2021 (1)


Com sabeu, des de fa alguns anys faig una recopilació de fotografies que recullo en àlbums. Des de l'any 2007 vaig fer fotos, especialment dels meus companys al meu equip en aquells moments, el Club d'Escacs Congrés.

Em vaig donar compte que en els escacs d'anys anteriors, parlant dels escacs aficionats, no havia gaires fotos i les que havien eren d'entrega de premis o similars. De jugadors aficionats jugant, poca cosa.

Això, si ho pensem breument, era bastant lògic. Abans de les càmeres fotogràfiques digitals petites, a ningú se'l podia ocórrer anar a jugar partides amb una càmera ben grossa com eren en aquells temps. 

Foto: talleraudiovisuals

Ara és ben normal veure treure fotos amb els mòbils o amb càmeres petites força bones, però abans era ben complicat.

Una vegada constatat això, com he dit abans, a partir de l'any 2007 vaig decidir fer fotografies del meu entorn. Poc a poc vaig fer cada cop més fotos en diferents campionats, especialment en aquells on jo jugava. 



L'any 2017 vaig donar un pas endavant i vaig voler fer un àlbum a on pogués recollir les fotografies antigues de jugadors que vaig conèixer o que conec. Aquest àlbum em va donar molta feina de recerca però vaig aconseguir reunir 233 fotografies amb el títol d'Amics, companys i coneguts 1965-2017.

Podeu accedir a aquest àlbum des d'aquest enllaç.





En anys successius he anat fent un per any.

A l'àlbum de l'any 2018 va haver 443 fotografies.   

Podeu accedir a aquest àlbum des d'aquest enllaç.





A l'àlbum de l'any 2019 va haver 702 fotografies.   

Podeu accedir a aquest àlbum des d'aquest enllaç.





En aquests àlbums anuals, va ser habitual que la majoria de fotografies fossin fetes per mi. A l'àlbum de l'any 2020 això va seguir sent així fins el confinament, després vaig tenir que optar per descarregar les fotos majoritàriament de Facebook.

Podeu accedir a aquest àlbum des d'aquest enllaç.





En aquest article us presento les fotos del primer trimestre de l'àlbum  de l'any 2021. Seguim en una situació pandèmica que no fa aconsellable anar fent fotos pels pocs llocs a on es fan tornejos presencials; amb la qual cosa totes les fotos no són fetes per mi.

Al començament de l'any vaig dubtar si fer aquest àlbum, però després vaig pensar que aquests tipus de fotos eren inèdites abans de la pandèmia i ho seran després, amb la qual cosa era important recollir-les.



Les fotos d'aquest àlbum estan dividides entre tornejos “on line”, el torneig Hybrit jugat des de Barcelona amb altres ciutats, fotos dels companys que operen en programes radiofònics propers sobre els escacs, i d'escacs presencials algunes fotografies dels que s'han organtizat pel Club d'Escacs Barcelona. Cal destacar les fotografies dels més joves al Campionat de Catalunya d'edats i també al recent Campionat d'edats del Barcelonès.

Us passo unes poques fotos d'aquest àlbum.

Foto: FCE

Foto: FCE

Foto: Xarxa de mat

Foto: Cooltura Escacs

Foto: BDN

Foto: Facebook

Foto: Facebook

Foto: Ateneu Colon


Podeu accedir a aquest àlbum des d'aquest enllaç.


Espero i desitjo poder fer fotos de persones jugant als escacs presencialment sense mascareta el més aviat possible, i si és aquest any millor.

Salut i escacs,