dijous, 9 de gener del 2020

Jocs d'escacs (6)


Com sabeu, a la pestanya fotos, hi ha un àlbum dedicat als jocs d'escacs que tinc. Si voleu consultar aquest àlbum i no el voleu buscar, podeu accedir-hi des d'aquest enllaç.

Com ja he explicat en diverses ocasions, la majoria d'aquests jocs d'escacs són regals de persones que m'aprecien, en general familiars i amics.

Si mireu la col·lecció, véreu que hi ha jocs modestos i altres no tant, tan si val, per a mi el que compta és que les persones que m'han fet el regal ho han fet amb tota l'estima i això és el més important.

Avui vull parlar-vos de les noves adquisicions:

El primer, el vaig adquirir jo d'un antiquari i em va sortir car, bé, car per la meva butxaca, per a uns altres poders adquisitius, doncs de ben segur que no tant.

Aquest joc d'escacs el tinc fa ja dos anys i ja el vaig posar al àlbum de jocs fa algun temps, però com no l'havia presentat “en societat “ en aquesta pàgina principal, doncs, aquí el teniu.




El segon és un joc molt més recent. És un regal que m'ha fet el meu fill aquestes passades festes. És un joc modest, però realment original. Francament, un regal que m'ha agradat força.



El tercer no és un joc d'escacs, és una caixa tauler (o tauler amb caixa, com vulgueu) que té la seva història. Passejant amb la meva dona pels Encants de la Plaça de les Glòries, el vam veure i vam preguntar el preu. En realitat tenia un aspecte que donava fàstic, realment brut; i a més, ens demanaven un preu força car. Vaig regatejar (generalment no ho faig) i al final ho vaig aconseguir per un preu car però dins del que és raonable.

En realitat resulta que jo volia aquests tauler per a les peces del joc de Lewis que m'havien regalat (un molt bon regal) però que no tenia tauler. L'altre qüestió, el tema que estava molt brut i (potser) amb alguna part deteriorada, no em preocupava gaire, ja que, la meva dona, la Luisa, és una artista recuperant antiguitats, especialment de fusta i bronze.

I, així va ser, aquí teniu la proba:





Doncs, fins aquí aquest article; una modesta col·lecció, però, més enllà dels jocs en concret, tots tenen una història, i la immensa majoria són d'amistat i estima.

Salut i escacs,