dilluns, 13 de gener del 2020

Copa Catalana. Territorial BCN 2020


Ahir, 12 de gener, es van jugar les quatre fases territorials de la Copa Catalana. Aquestes competicions són les fases prèvies de les finals que es jugaran d'aquí uns mesos.

Jo vaig estar tot el dia a la de Barcelona i he de dir que em va semblar una vetllada escaquística  espectacular. Amb una participació molt gran, amb jugadors i jugadores de tots el nivells i edats, va fer que fos una autentica festa dels escacs.

La veritat és que quan hi ha una bona organització i un bon equip arbitral, és molt difícil que les coses no surtin bé.




Des d'aquestes línies vull felicitar als treballadors de la federació, a l'equip arbitral i al director del torneig per aquest èxit. I també, perquè toca, a la Junta Directiva de la federació, ja que quan es fa alguna cosa que no ens agrada, des d'aquest blog ho hem expressat, ara amb aquesta situació exitosa, també, com màxim responsables de la federació cal felicitar-los.

Però, anem a la qüestió esportiva de la Copa Catalana a Barcelona. En el meu cas estava inscrit com a cinquè tauler de lequip A del Club d'Escacs Sant Martí; tenint en compte que aquesta competició es juga a quatre taulers, doncs jo era el primer reserva. I tenint, també, en compte que jo el que volia és fer fotos, els meus companys em van fer el favor de jugar totes les rondes, amb la qual cosa jo no vaig jugar cap partida, en canvi vaig fer moltes fotos.


S'ha de dir que la meva “no participació” va ser molt positiva, ja que els meus companys van fer un més que meritori campionat quedant  a la vuitena posició i primer classifica entre els equips de Primera Divisió (ara bé, això últim no val un “carajo” ja que en aquesta competició la Divisió d’Honor i la Primera Divisió són una única categoria).

També destacar, des de la perspectiva del meu club, que el Sant Martí B, va quedar primer de Preferent, la seva categoria. Aquest equip va estar integrat per Manel Riera, David Vivancos, “Beto” Moreno, Andrés Rojas i Fernando Poyato. Per la meva part un gran alegria i, òbviament, una forta felicitació per a ells.



A la general, una gran lluita entre els “gallets” de la Divisió d’Honor durant tot el campionat. Finalment, el primer classificat ha estat el Barberà, segon el Mollet i tercer l’Escola d’Escacs de Barcelona.

Podeu consultar els resultats i la classificació final des d'aquest enllaç.

Per la meva part, com he comentat anteriorment, m'he dedicat a fer fotos, moltes fotos. Això m'ha permès poder fer un àlbum fotogràfic, amb 434 fotografies, sobre aquest campionat. Si el voleu consultar ho podeu fer des d'aquest enllaç.

Però, com no pot ser d'altra manera, us passo un “tastet”:













Per finalitzar, comentar que la família del Sant Martí ho hem passat força bé, inclòs el dinar:



Per a nosaltres, els escacs han de servir per passar-s'ho bé i fer amics. Pels professionals que no senten res per cap equip, doncs els diem: bona sort i que sigueu feliços si podeu.

Salut i escacs,