diumenge, 28 d’abril del 2019

VI Memorial Josep Paredes


Ahir va començar el VI Obert Memorial Josep Paredes que cada any organitza el Foment Martinenc.

Com sabeu les persones properes a aquest blog, vaig començar com a jugador federat, l'any 1970, al Foment Martinenc. Curiosament, la meva primera partida com a jugador de club va ser al social d'aquell any amb el Josep Paredes, en aquells moments un dels més forts jugadors de Catalunya.

Tinc un gran record del Josep Paredes, amb el que sempre vaig tenir una molt bona relació. La última vegada que el vaig veure va ser uns pocs mesos abans de la seva mort, ens vam trobar al metro, a l'estació de les Corts (ell vivia en aquell barri i jo també treballava a prop), ens vam saludar efusivament, ja que feia temps que no havíem coincidit i ens vam acomiadar. Vaig sentir la seva mort, ja que era una persona a la qual apreciava, un home que es feia estimar.

Foto: Rabiosa actualitat d'escacs

Però, avui us volia parlar d'aquest torneig dedicat a la seva memòria.

El Foment Martinenc té una molt bona fama de club organitzador de tornejos d'escacs. Tots recordem el Torneig Internacional que amb un gran èxit van organitzar durant molts anys aprofitant les festes de Nadal i any nou.

Després de la seva desaparició, van començar un nou torneig, aquesta vegada a diferencia de l'anterior que era a ronda diària van organitzar un torneig a ronda setmanal.

Any a any s'han anat superant i han aconseguit ser un dels referents dels tornejos de primavera, tema difícil tenint en compte la gran quantitat de tornejos que s'organitzen a Catalunya (especialment a l'Àrea Metropolitana de Barcelona) en aquestes dates.

Podeu trobar la informació dels participants i resultats d'aquest torneig en aquest enllaç.

Us passo unes quantes fotos:















Si heu entrat a l'enllaç que us he posat del torneig, podeu veure que en realitat el torneig està dividit en tres categories, és a dir, tres tornejos; la suma dels quals ens dona 208 participants, que realment està força bé.

Vull felicitar a tots els organitzadors i col·laboradors del Foment Martinenc, i molt especialment a la Patricia Llaneza i l’Alfonso Jerez, que són dues peces clau d'aquest èxit.

Salut i escacs,

2 comentaris:

Fred ha dit...

Hola Roger.Aquesta setmana estic molt mandròs i fins avui no m he decidit a fer el comentari!!Malgrat la enorme rivalitat que havia en la meva juventut amb el Foment sempre vaig tenir una bona relació amb el Josep Paredes.Haig de dir que el torneig que s'organitza esta molt ben pensat amb un grup A molt fort i un grup C ple de joves valors catalans.Esta molt ben pensades les clases gratuites afegides a la participacio en el torneig aixi com la presencia d un mestre que analitza les partides amb els participants.Tambe estic d 'acord amb que la Patty i l Alf son els grans animadors del torneig.Aixo es veu en els petits detalls.Recordo que una ronda per no molestar a la Patty que com de costum estava molt enfeinada la vaig saludar desde l altre punta de la sala dient li que marxava.Naturalment li va faltar temps per dir me que m esperes i va venir per acomiadar me ,Sempre l he considerada una forta jugadora pero aquell dia com a persona li vaig donar el titol de Super GM.Fins la setmana que ve amic!!! Fred.

Roger Salvo ha dit...

Hola Frederic,

Mandrós i una mica "pilota", no?

Salutacions,