diumenge, 12 de novembre del 2023

Llibres (23)


Torno una vegada més al tema dels llibres que tinc. Després de tants anys de blog i a pesar de que tinc una gran quantitat de llibres d'escacs (més de 500) cada cop es fa més complicat aconsellar-vos algun llibre nou.

En aquesta ocasió és la meva intenció fer-vos cap consell concret, en realitat us vull explicar una troballa, no és una troballa important però si explicar-vos un fet que m'ha passat.

Recordeu (els que tinguin edat per poder-ho fer) aquella cançó (de fa molts anys, molts anys) de la cantant Carina amb títol "buscant en el bagul dels records"; doncs bé, com sempre passa, buscant a casa una cosa que no havia forma de trobar, vaig trobar, en una caixa perduda (és un dir) uns llibres que ja no tenia en la meva memòria.

Us passo aquests llibres:

El primer és un llibre de “Ediciones limitadas Catalan” de fa molts anys. Els Catalan, pare i fill, des de la seva llibreria van contribuir força en la difusió dels llibres d'escacs a Catalunya en uns temps que no era gaire fàcil de trobar-los. Aquest llibre va ser: "Gran Torneo Memorial Alekhine" Moscou 1956.



Si voleu més informació sobre aquest torneig i consultar les partides, ho podeu fer entrant en aquest enllaç.

El segon és un llibre de 1988, el "New in Chess 7" d'aquell any. El "New in Chess" ha estat el competidor durant molts anys del "Chess Informant" (En realitat podríem dir que són revistes, però com el seu format és com un llibre, jo els considero llibres).


El tercer és un llibre de 1992, el "Chess Yearbook". El format és semblant als comentats anteriorment, però en aquest cas és basa en partides per correspondència.


El quart llibre no sé perquè el vaig posar en aquella "caixa remota". Es un llibre editat l'any 2010 i com tots els llibres d'ensenyança als nens, mai perden la seva actualitat. Es tracta del llibre "Ajedrez para peques y sus monitores".


Aquest quart llibre, involuntàriament marginat per mi, ja l'he posat en una prestageria preferent.

En fi, els tres primers llibres són llibres de museu, el quart té una total vigència i pot ser útil als que tinguin necessitat d’ensenyar escacs a nens.

Salut i escacs,