dimecres, 21 de setembre del 2022

Llibres (21)

 

Torno a la secció de llibres, en aquest cas "Llibres (21)". La veritat és que aquesta secció és una de les que més m'agrada i no hi ha any que hagi fet dos o tres articles sobre aquest tema. Com sabeu els que seguiu aquest blog, generalment parlo de llibres que he llegit o he consultat.

En canvi en aquesta ocasió us vull parlar de llibres que tinc que són realment antics que he retrobat organitzant algunes caixes amb llibres. He de dir que no tots els llibres d'escacs que tinc (558 en aquests moments) els tinc a les prestatgeries, no tots tenen cabuda, i els més antics els vaig guardant en caixes.

La veritat és que amb aquesta reorganització he trobat llibres que ja no em recordava que tenia i que són autèntics llibres de museu (en aquest sentit podeu consultar, des d’aquest enllaç, l'article amb aquest títol que vaig fer l'any 2015).

Els llibres que us poso a continuació no van sortir en aquell article.

El primer llibre és el més antic, de l'any 1934 i francament està molt deteriorat. El seu autor és Znosko-Borovsky, i el títol és realment original.


Passant a la dècada dels anys 40 del segle passat, tinc aquests llibres:

Tres llibres de finals fets pel millors jugador espanyol de l'època, el Dr. Rey Ardid.

Llibre editat l'any 1944

Llibre editat l'any 1945

Llibre editat l'any 1945


L'any 1946 es va jugar a Barcelona un fort torneig internacional. El llibre del torneig es va publicar l'any següent, 1947.


Per finalitzar us poso un llibre que tinc en dos formats. El primer, que és el que toca en aquest article, és de l'any 1947; i el segon (setena edició) és de l'any 2001. He de dir que fins que no he preparat aquest article no sabia que els dos llibres són el mateix, però amb una edició amb 54 anys de diferència.




En fi, les partides d'Alekhine sempre són interessants i més si estan analitzades per ell.

La veritat és que sempre que veig un llibre antic, si el preu és accessible per a mi, miro de comprar-lo. Això és una manera de que aquests tipus de llibres no acabin desapareixent. Em de ser conscients que els llibres també forment part de la història dels escacs.

Salut i escacs,