dijous, 5 de setembre del 2024

Jocs d'escacs (8)


En realitat el títol d'aquest apartat hauria de denominar-se "Els meus jocs d'escacs". Fins ara he fet set articles sobre aquest tema, i avui és el vuitè.

L'últim, el setè, el vaig fer el 30 de maig de 2022; fa més de dos anys.

En aquests moments, la meva col·lecció de jocs d'escacs compta amb 58 jocs. Com ja he explicat en diverses ocasions, la majoria d'aquests jocs d'escacs són regals de persones que m'aprecien, en general familiars i amics. Però, també, alguns els he comprat jo.


Ús passo les últimes adquisicions:

Aquest joc d'escacs va ser un regal de la Maria Isabel i la seva filla, la Mary. És un  joc de ceràmica realment molt maco. Gràcies a totes dues.


El següent és un joc que vaig trobar als encants de les Glòries. Quan el vaig adquirir, tant les peces com el tauler, estaven una mica bruts. Però gràcies a les grans habilitats de la meva dona, la Luisa, en temes de rehabilitació, doncs han quedat força bé.  


El tercer és un joc d'escacs plegable de plàstic ben modest, però que té la seva historia. No ús ha passat mai que busqueu una cosa desesperadament, en aquest cas una documentació, i mireu per tots els llocs, armaris i calaixos que feia anys que no miraves; doncs com sovint passa el que busques no acaba de sortir però surt una altre cosa amb la que no comptaves. Doncs aquest és el cas, a la part baixa d'un calaix, va sortir aquest modest joc d'escacs del qual no tenia cap referencia. Per cert, la documentació que buscava, també la vaig trobar.


El quart és un joc petit però molt maco, el vaig trobar fa poc en una botiga de decoració quan buscava un regal per a un familiar.



A la pestanya fotos, hi ha un àlbum dedicat als jocs d'escacs que tinc. Si voleu consultar aquest àlbum i no el voleu buscar, podeu accedir-hi des d'aquest enllaç.

Com se sap, hi ha molts tipus de jocs d'escacs. Els jocs d'escacs, a part de la seva funció principal, que és, òbviament, jugar amb ells, també se'ls ha donat altres utilitats. Podem trobar jocs d'escacs decoratius, històrics, artístics, econòmics (pel seu preu són una inversió), etc. etc.

En aquest sentit, suposo que us ha cridat l'atenció que parli de jocs d'escacs amb criteri econòmic, mireu aquest vídeo i ja em direu.




Aquests escacs no crec que s’utilitzin gaire per jugar partides; és més, és molt probable que alguns dels que els han adquirit ni tan sols sàpiguen jugar als escacs. La ostentació del ser humà és un tema, des del meu punt de vista, realment nefast.

Salut i escacs,