dilluns, 6 de gener del 2020

Breus comentaris (23)


Dia de Reis, dia d'il·lusió dels més petits i, també, de satisfacció dels més grans, especialment pares i avis.

El dia sis de gener és també l'últim dia de les festes de Nadal. A partir d'avui torna la normalitat, es a dir, la realitat després d'un somni que en general ens a sortit força car, però, en el qual ens hem sentit força bé.

Avui vull utilitzar el ja molt habitual títol de “Breus comentaris”, en aquest cas el 23, per comentar dues qüestions. Normalment faig tres comentaris, però en aquest cas son dos.

El primer comentari és més un aclariment i va de twitter. El primer que tinc que dir és que jo no estic ficat a twitter, ni tan sols consulto twitter. Però, fa poc, vaig veure una adreça a Google, que era de twitter, amb el títol de “Escacs i escacs”.


Òbviament, això em va cridar l'atenció i vaig entrar en aquell enllaç. En fi, el resultat és que a algú li va agradar el títol del meu blog i el va utilitzar com a títol a twitter. En aquest comentari vull deixar clar que aquesta adreça de twitter no té res a veure amb mi i, dins el possible, desactivar qualsevol mal entès que es pogués produir.

El segon comentari és sobre les pròximes competicions federatives. En concret la més propera, les Fases Territorials de la Copa Catalana. Com sabeu són quatre, una per delegació.

He de dir que les Fases Territorials de la Copa Catalana, són els últims anys unes competicions exitoses, tan en qualitat, com en participació.

La que més conec, la de Barcelona, tal com vaig comentar al seu moment, l'any 2019 va ser un total èxit de la Federació Catalana d'Escacs. Començant per la ubicació (local de joc), i seguint per l'organització i la gran participació de clubs i jugadors. Francament una gran competició.


De ben segur que aquest any també serà una gran festa dels escacs. Però he detectat uns petits (ho potser no tan petits) detalls que realment em preocupen.

Són aquests petits detalls que després es solucionen i, generalment, per la majoria de participants passen desapercebuts, ho potser, també s'ha de dir-ho, no els importa gaire.

Però passem a la qüestió. Me he assabentat per una entrada a Facebook , que el ritme de joc  segons la Circular BCN 01/2020 Copa Catalana - Fase Barcelona 2020 s'ha canviat amb respecte als anys anteriors.



Podeu consultar aquesta circular des d'aquest enllaç.

Tenint en compte que el Reglament General de la Copa Catalana diu això:


Podeu consultar aquest reglament des d'aquest enllaç.

Doncs no passa res, però crec que entenent que no deixa de ser un canvi important, doncs, potser, es podia haver publicitat millor i també, mai està de més, donar alguna explicació del perquè.

Ara bé, resulta que això no és tot, perquè mirant les circulars de les delegacions, la qüestió es complica una mica més.

Mirem que diuen aquestes circulars amb respecte el ritme de joc:

La de Lleida diu això:


Igual que la de Barcelona. Bé, tot en consonància, tan sols la qüestió de la comunicació.

Podeu consultar aquesta circular des d'aquest enllaç

En canvi la de Girona diu això:


Aquest és el ritme de joc anterior, aquí la manca de comunicació ha estat entre estaments de la FCE.

Podeu consultar aquesta circular des d'aquest enllaç

La de Tarragona encara embolica més la qüestió.


Ja que en general remet al reglament general de la Copa Catalana, quan aquest reglament diu, com hem vist anteriorment, que el ritme de joc quedarà definit per la corresponent circular.

Podeu consultar aquesta circular des d'aquest enllaç

Alguns de vosaltres, i segurament també ho poden pensar des de la FCE, em direu que són temes menors fàcils de solucionar.


Però jo sempre he pensat, a la meva vida professional i també particular, que el que no és capaç de governar els temes menors, amb els temes importats normalment té grans dificultats.

Salut i escacs,