dimarts, 17 de desembre del 2019

Àlbum “Amics, companys i coneguts 2019”


Com sabeu els que seguiu i tafanegeu aquest blog, a la pestanya “fotos” hi ha un seguit d'àlbums de fotografies.

Uns d'aquests àlbums tenen com a títol: “Amics, companys i coneguts”. El primer el vaig acabar l'any 2017 i inclou fotografies des de l'any 1965 fins el 2017; la meva intenció quan vaig començar aquest àlbum era recuperar fotografies, el més antigues possibles, de persones properes i/o conegudes dels escacs catalans. La meva idea era recuperar  aquestes fotografies i rescatar-les de l'oblit. He de dir que aquesta tasca em va reportar força feina i temps, donades les dificultats per trobar fotografies antigues, però, com he comentat, l'any 2017 vaig penjar aquest àlbum amb 227 fotografies al blog.

Equip del Club Escacs Congrés que va pujar a la màxima categoria l'any 1969. Foto: C.E. Congrés 

El podeu trobar a la pestanya de fotos o si preferiu en aquest enllaç.

A partir de l'any 2017 vaig decidir fer un cada any, amb la qual cosa el següent va ser: “Amics, companys i coneguts 2018”, amb 443 fotografies.


El podeu trobar a la pestanya de fotos o si preferiu en aquest enllaç.

Aquest any 2019, l'aposta per a aquests format ha estat més ambiciosa i amb més fotografies. Això ha comportat que com ben aviat ja tenia bastants fotografies, fes dos articles en aquest blog. El primer amb títol “Nou àlbum de fotografies” el vaig fer el 5 d’abril amb 170 fotos, i el segon amb el títol “L’àlbum fotogràfic va creixen” amb data de 5 de juliol, clarament havia crescut fins les 303 fotografies.

Avui us presento l'àlbum 2019 pràcticament acabat, és el que toca, l'any també està a punt de “morir”. L'àlbum en aquests moments consta de 689 fotografies, però, a poc que pugui, en aquests dies que resten de l'any, miraré d'arribar a les 700 fotografies, més que res per arrodonir.

El podeu trobar a la pestanya de fotos o si preferiu en aquest enllaç.

Com sempre us poso una galeria de fotos de les que més m'han agradat. També, com sempre, comentar-vos que no pretenc que siguin les millors i que a cadascun de vosaltres, potser, us agraden més unes altres.















 Foto: Facebook Xarxa de Mat


Com he comentat més d'una vegada, no sóc un bon fotògraf. Sóc un aficionat que fa fotos, en realitat faig les fotos perquè vull que quedi constància de moments escaquístics del nostre entorn que en altres èpoques no molt llunyanes (ho també ara en molts campionats propers) no quedaven registrats gràficament.

Òbviament faig les fotos perquè m'agrada, però a diferencia d'altres persones que fan fotos en el nostre entorn escaquístic, jo no busco les fotografies de detall de tal jugador, fent prevaler el detall per sobre el conjunt. Que en general comporta molt bones fotografies (segons el fotògraf o la fotògrafa i/o la càmera, per suposat).

Les meves fotografies quan estic en un campionat, es basen en dos conceptes: fer fotos que reflecteixin l'entorn d'on es juga, i, no menys important, no molestar als jugadors ( tema complicat quan es busca el detall i la gran fotografia). En aquest sentit, tinc dues càmeres, una reflex normaleta que utilitzo abans de començar la competició amb flash, i la que més faig servir mentre estan jugant, una compacta professional que utilitzo sense flash i que no fa cap soroll. Bé, a pesar d'aquests inconvenients, vull creure que algunes de les meves fotos no estan malament.

Salut i escacs,