dimecres, 25 d’octubre del 2017

El meu blog


Doncs si, avui vull parlar del meu blog. Aquest modest blog que ja té vuit anys de vida.
A més, durant aquests vuit anys he intentat que sortís un article al voltant de cada 7 dies  i generalment ho he aconseguit (menys el mes d'agost que el blog fa vacances).

Vaig començar el blog l'estiu de l’any 2009; influenciat per blogs sobre escacs que realment m'agradaven. Recordo amb estima blogs tan diferents i en canvi tan propers  com el de Michael Rahal, la Patricia Llaneza, el Joan Fontanillas, los “Mon” (Pablo Castillo i Luis Sánchez), l’incomparable Jordi Sabater i el seu planeta, l’Alexandra Muratet també tenia un blog ben original. 





De ben segur que van haver uns altres, però, disculpeu-me, la meva memòria no dona per a més.

L'últim terç de la primera dècada del segle XXI va ser molt bona pels blogs sobre escacs, però, poc a poc això va anar canviant i la majoria de blogs sobre escacs a casa nostra van entrar en una etapa de crisi fins la seva desaparició, amb molt escasses excepcions.

Noves plataformes, més àgils, com per exemple Facebook, plantejada per no tenir que escriure gaire i que comporta també no tenir que llegir gaire (llegir? Què és llegir? Que sortia en un acudit televisiu, fa uns anys) i que des del meu punt de vista dificulten les controvèrsies amb suficients arguments.
En fi, aquesta discussió podria ser eterna i no és la meva intenció, en aquest article, entrar en aquest tema. “Jo he vingut avui aquí a parlar del meu llibre” va dir en certa ocasió l'escriptor Paco Umbral,  en un programa de televisió, quan l'estaven preguntant per altres temes; doncs jo avui vull parlar del meu blog!

He de dir que quan vaig començar el blog ho vaig fer amb mota modèstia, intentant arribar al meu entorn immediat. Poc a poc el tema va començar a funcionar i vaig veure que a molta (alguna) gent li agrada i m'ho feia saber. No obstant això, després d'uns anys vaig notar que la crisi també l'afectava. 

Això comportava fer canvis (renovar-se o morir!) i vaig crear una nova imatge més atractiva i també vaig començar, poc a poc, a introduir noves funcions. Noves funcions fitxes que a part de l'article setmanal donessin un plus afegit al blog.

Aquestes noves funcions son unes aplicacions a la dreta de la pàgina principal i un seguit de pestanyes amb contingut propi.

Com he comentat, a la pàgina principal trobem unes aplicacions: un contador, un traductor i una selecció de d'enllaços a altres blogs que s'actualitzen automàticament.

A la part de d'alt, a sota del títol (Escacs i escacs) podem trobar una sèrie de pestanyes amb els següents títols: 


La pàgina d'inici ja l'he comentat, però volia explicar una anècdota al voltant del corrector: en certa ocasió un jugador peruà arrelat a Barcelona des de fa anys, em va comentar que li agradava el meu blog però sovint no entenia algunes coses. Vaig entendre que feia falta un corrector i el vaig posar; és el corrector de Google, per a molts idiomes és limitat, però pels idiomes derivats del llatí funciona força bé.



L'apartat “Els meus clubs” és una aproximació als clubs en els quals he jugat.

En l'apartat de “Webs” podeu trobar els enllaços a moltes interessants webs. Però les tres primeres són les més adequades per a estar al dia del nostre entorn.


A la pestanya “Federacions” podeu trobar, a part de la Catalana, la majoria de federacions espanyoles, més la de la FIDE i la Andorrana.

La següent pestanya té com a títol “Clubs”, aquí podeu trobar un bon grapat de clubs catalans.

A la pestanya “Botiga” trobareu empreses especialitzades en vendre productes relacionats amb els escacs.

Feia temps que volia posar un apartat de fotografies, per fi ho he aconseguit!


Tal i com evoluciona la informació sobre els escacs a Facebook, vaig decidir posar també una pestanya. No hi ha gaires entrades, però les que he posat crec que són força atractives.


Com podeu comprovar, el meu blog, apart de l'article setmanal, és pot utilitzar com a drecera a una gran quantitat d'informació. Si voleu, ho podeu utilitzar.

Salut i escacs,

6 comentaris:

Fred ha dit...

Hola de nou Roger.Realment el teu blog està molt ben estructurat i sobretot denota una gran dosi de treball insobornable per la difusió del nostre joc,esport ciencia i art que son els escacs.Per donarte més feina(ha,ha) penso que no estaria de més que es pogués consultar el nostre Elo català ja que "sottovocce"sento comentaris dubtant de la seva correcta aplicació amb raó o sense penso que seria oportù saber els criteris amb que s'aplica.Pel que jo sé l'avaluació es fà partida a partida al menys en els tornejos oficials de la FCE.Seria bó una explicació més amplia amb un posible article teu i apart que es podés calcular l'avaluació de cada partida jugada per nosaltres.
Tornant al teu blog tots els apartats son molt interessants i es molt remarcable el de fotografies(Una imatge val per mil paraules)M'he marcat l¡objectiu,a partir del mes entrant de mirar com a minim una pestaña del teu blog.Els anteriors articles des de Setembre que no vaig comentar per oblit de"iaio" penso que estva molt bé el de famosos i escacs.Tot i que vas fer un article,penso que calia afegir en Josep Mª Pou que va fer un paper molt inquietant de profesor d'escacs,llibreter de vell i assasi a sou.En la faceta de professor es admirable el respecte amb que tracta el nostre joc i que cal agrair.Es la segona temporada de la serie Nit i Dia (?)de TV3.Aprofito per recomenar el llibre de Trevanian-Shibumi que tracta d'un ex-agent molt aficionat al go.Em va impactar i vaig comprar diversos llibres de go(joc de taula molt interessant)apart d'un tauler clar.Dels articles que no vaig comentar felicito al Beto,un excelent jugador de ràpides i que el dia que perfeccioni el seu repertori d'obertures aconseguirà un lloc en el primer equip del Sant Marti encara que això es molt car d'aconseguir.En quant als socials,penso que cal adaptarlos a l'actualitat i enfocar-los com a eina de preparació de cara al pe equips i per tant incloure rondes d'obertura obligada,ritme més curt(semirrapides) etc...I per acabar,el Circuit Català d'estiu té un exit indiscutible i per tant només cal animar als organitzadors per acoseguir millores si això es posible.Aprofitant aquesta idea cal animar als clubs per organitzar un Circuit Català d'hivern.Alguns clubs ja fan el seu Obert però la masificació pot fer-los "morir d'exit".No es de rebut que el Barcelona organitzi un obert i només participin 30 jugadors.Per tant penso que caldria debatre que necesitem els clubs de Barcelona ciutat i area metropolitana i organitzar competicions colectivament es a dir tancats,oberts,llampec actius etc....Naturalment en comarques també caldria fer-ho de manera coordinada.Ara i avui alguns tornejos estan molt ben arrelats però es necesari lluitar contra la masificació i colaborar entre tots per consolidar el que hi ha i afegir coses que realment es necesiten.Perdò per la "pallissa" Fins la setmana entrant company Fred

Fred ha dit...

Hola de nou.Molt breu .Quant he dit consultar l'Elo català volia dir poder calcular pel que he exposat en el comentari anterior.Salut Fred

Roger Salvo ha dit...

Ostres, Frederic, això és una autèntica contracrònica. Fas propostes i expliques “batalletes”, tot en una.

Referent a com calcular l’Elo català, avui dia és un autèntic misteri; tan sols tenen accés a aquest misteri “castes superiors”. Els temps aquells que podíem calcular nosaltres mateixos l’Elo han mort, ara estem en mans de “Gurus” sense possibilitat de poder reclamar.

Considero que el Sr. Josep Mª Pou és un gran actor i que va fer un gran paper com a escaquista i sicari assassí a la sèrie de Tv3, “Nit i dia”, però sabent que no sap jugar als escacs, doncs...

En fi, Frederic, m’alegra que tinguis, altra vegada, ganes de complementar aquest blog.

Salutacions,

Fred ha dit...

Dues puntualitzacions breus:A mi quant vaig reclamar el meu Elo en l'ultim veterans(fase previa)s'hem va contestar(La FCE) que el Elo català s'aplicava partida a partida individualment.Una altre cosa es el Circuit català d 'estiu ja que la cosa es complica ja que no tots els participants tenen Elo català.Es un tema prou important per que equips amb bastants arbitres en les seves files demanin un aclariment de normes d'aplicació en la propera Assemblea.Si abans es podia calcular avui hauria d'esser posible també.Segons va confesar Josep Mª Pou crec no sap jugar escacs però el respecte amb que tractà el tema es digne de recordatori.Espero que més endavant poguem parlar del Circuit de BCN(d`hivern) Salut amic Fred

Roger Salvo ha dit...

Doncs sembla que saps tu més que jo del tema de l'Elo, et proposo que ho portis a la propera assemblea de clubs.

Salutacions,

Fred ha dit...

Accepto la teva proposta sempre i quan participen els arbitres del Sant Marti.El que jo voldria es senzillament que es podes fer com ja sortia en algun blog en el passat.
Penso que no es dificil de fer o al menys això em sembla.Salut de nou i prou per aquesta setmana!!Fred