diumenge, 1 de setembre del 2013

Una grata sorpresa


Final de les vacances. L'agost és mort, visca el setembre!

Bé, el que no es conforma és perquè no vol, diuen. Però la veritat és que costa força tornar a la normalitat, els primers dies de feina sempre estic una mica fora de lloc, és com si el cos i sobretot el cervell no volguessin renunciar al que és bo.

Això passa perquè a les vacances miro de descansar, fer el que més m'agrada, sense obligacions, és a dir, fer tot el contrari del què estem obligats a fer els 11mesos restants de l'any.

Durant les vacances m'agrada llegir i també mirar llibres d'escacs d'aquests que deixo per quan no estic competint. Últimament m'he aficionat als llibres de Jacob Aagaard.

Però avui us vull comentar un fet relacionat amb els escacs que em va sorprendre molt gratament. Quan estic de vacances,tots els dies sobre dos quarts d'una del migdia, en una tauleta a l'ombra, amb un refrecs, m'agrada llegir el diari tranquil•lament.

Doncs bé, el diumenge 11 d'agost em vaig trobar amb la sorpresa que a la portada de "el Periódico de Catalunya", agafant mitja pàgina, i havia una noticia d'escacs.


No m'ho podia creure, perquè, a més, dedicaven les tres següents pàgines (2,3 i 4) a parlar d'aquest tema i també feien referència a l'editorial.

Increible, mai havia vist una noticia sobre els escacs tan mediàtica. Sorprenent, fantàstic!

Comencen els escacs a ser mediatics? Tots els que vivim a prop d'aquest món sabem que això no és així. Ni tan sols en la seva vessant pedagògica com és aquest cas.

No obstant això, és molt positiu articles com aquest; suposo que té molt que veure, entre molts altres factors, el treball que està desenvolupant en aquest àmbit el conegut periodista Leontxo García i la recent aparició del seu llibre "Ajedrez y ciencia, pasiones mezcladas", que per cert també he llegit aquest agost.



Més informació sobre aquest llibre en aquest enllaç.

Un llibre molt interessant. Alguns temes ja els sabia, però en general he après moltes coses noves. En alguns comentaris de l'autor estic força d'acord i en altres no tant, però això sempre és bo, perquè potència el debat. És un llibre molt recomanable per a tots els amants del nostre joc, però, el més important d'aquest llibre és que el pot llegir qualsevol persona aliena als escacs i també els pot interessar.

En fi, un llibre que parla dels escacs i que trenca la forta frontera entre els que sabem les regles del joc i els que no les saben. Francament positiu.

Salut i escacs

2 comentaris:

Fred ha dit...

Hola amic:Veig que has tornat amb plena forma.Encara que no ho creguis blogs com el teu fan molt bé als escacs.Anims i endavant!!!!!Fred

Roger Salvo ha dit...

Hola Frederic,

Moltes gràcies per les teves paraules, com es nota que ets un amic. En realitat el bloc és un instrument per intentar transmetre temes que em venen al cap i em semblen interessants, sense cap mena de pretensió; però si a més hi ha algú que li interessa el que escric, doncs fantàstic .

Una abraçada,