dimecres, 17 de març del 2021

Tan sols 50 anys

El dia 8 de març vaig posar al meu mur de Facebook aquesta frase: “Avui fa un any que vaig jugar la meva última partida de competició d'escacs. Un any, es diu aviat! Però es fa llarg, molt llarg, quan els escacs ha format part de la teva vida per més de 50 anys.

Quines ganes tinc de tornar a jugar escacs presencials! Però sense mascareta que se’m entelen les ulleres”.

Com ja sabem, Facebook no deixa de ser una plataforma per gaudir amb els amics. Però, després, vaig veure que 50 anys no són una tonteria a la nostra vida, normalment més de la meitat.

Imatge: Facebook

 Vaig començar a jugar federat l'any 1970 amb setze anys, i això va representar una trajectòria fins avui dia.


He de dir que durant aquesta trajectòria, als primers anys no era gaire habitual que es fessin fotografies en els tornejos d'escacs i menys en els que jugàvem aficionats; les poques fotos que es feien eren als repartiments de premis. Per la meva part vaig començar a fer fotografies (fa aproximadament 15 anys)  als tornejos en que participava amb la idea de plasmar als meus amics i companys (sobretot al per equips). Després em vaig adonar que també era important fotografiar l'entorn (sala de joc, dinars (o sopars) després de les partides, etc.). És un fet que en aquest anys he fet milers de fotografies, però tinc que reconèixer que he sortit en molt poques, qüestió normal per altra banda.

En aquest article vull plasmar aquesta trajectòria amb imatges:

1972. Jugant a l'antic local del Foment Martinenc

Obert Internacional de Berga 1973. Al quart tauler jugant amb Palau, fort jugador del Foment.

Obert Internacional de Berga 1973

Dinar de la Festa Catalana de 1974. Participants del Foment Martinenc, estic entre Paredes i Ribera, dos grans jugadors del moment (A destacar dos molt joves jugadors i bons amics, Nicolás i Fornes).

1984 Donant simultanies en un centre cultural

Primers anys de la decada dels 90. Primer equip del Club d'Escacs Congrés

2007 Per equips Congrés-Ateneu Colón

2009 Tancat MC Club d'Escacs Sant Martí

2010 Participants del Congrés al torneig organizat per CC.OO.

2010 Congrés A

2012 amb el meu gran amic el Frederic Andreu

2012 Després de guanyar al Vilafranca, el Congrés ja vam certificar el no baixar de categoria.

2013 Congrés-Cerdanyola del Vallès B. Sabeu qui era el meu jove contrincant?

2014 Amb el meu nou club el Club d'Escacs Sant Martí

2015 Amb el meu bon amic Andrés Rojas

2015 Dinar després de jugar a Tàrrega


2016 Social del Sant Martí

2017 Equip del Sant Martí després de guanyar a l'Andorra, punt que ens donava possibilitats de salvació.

2017 Imatge: Bidmonfa


2018 Equip del Sant Martí

2018 Després de les partides sempre és bo passar-s'ho bé

2018 Lloret, Campionat de Catalunya de Veterans. Foto: FCE

2018 Lloret, Campionat de Catalunya de Veterans. Després de sopar. 

2019 Campionat de Catalunya per equips

2020 Dinar dels jugadors del Sant Martí a la Copa Catalana Barcelona

2020 Per equips

2020 Per equips, "amics per a sempre"



Com heu vist en aquest article, he posat fotos en les quals surto, des d'aquestes línies vull agrair a les persones que m'han demanat en algun moment la càmera per fer-me una foto, i molt especialment al meu company d'equip i amic, el MC Luis Sánchez, que sempre que hem coincidit en un torneig, amb la meva càmera, m'ha fet alguna foto jugant.

Potser que en aquest article he “pecat” una mica d'egocèntric, però tenint en compte que en la majoria dels meus articles no surto mai, doncs, potser (també) m'ho podeu perdonar.

Salut i escacs,