diumenge, 24 de juny del 2018

Menys dos més un, no suma


Doncs si, dos de les més importants pàgines web dedicades als escacs catalans han tancat portes. No sé si temporalment o definitivament.

L'històric i, al seu moment, importantíssim web “Ajedrez Noticias Diarias” va deixar d'estar actiu ja fa alguns mesos. Francament, es veia venir, ja que els últims anys ja no era el referent que va ser al començament d'aquest segle. No obstant això, els escaquistes en general i molt especialment els escaquistes catalans, hem de fer el merescut reconeixement que aquest web es mereix pel important paper que va jugar i la gran tasca feta, i molt especialment al Toni Ayza, el seu impulsor.


L'altre web que ha deixat d'estar actiu ha estat “Ajedrez Torneos”. Aquesta ha estat una baixa molt més sorprenent, bàsicament per no esperada. Tampoc he trobat gaires explicacions.

Aquest web ha estat els últims anys un autèntic referent per a consultar els tornejos catalans. Francament una mala noticia la seva desaparició, en el meu cas, m’ha servit com una important  eina de seguiment dels tornejos més propers. Serà temporal? Estic esperant poder coincidir amb el Francisco Javier Ramón, responsable d'aquest web, per poder saber més sobre aquesta qüestió.


Francament em sap greu la desaparició d'aquests webs, però espero i desitjo que sigui una situació temporal.

Com a referent d'aquesta mena de web informatius de tornejos, a dia d'avui, seguim tenint un web que des del meu punt de vista està força bé. Em refereixo a al web www.bidmonfa.com, un web amb un disseny poc atractiu però un contingut de molta qualitat.


Però no ens quedem amb això, ja que ha nascut un nou web sobre tornejos. Sí, sobre tornejos però no igual que els anteriors, aquest web (si no vaig errat) ens pot servir com a buscador de tornejos abans del seu inici.

El seu nom és World Wide Chess. Projecte online que recull i exerceix de guia de tornejos d'escacs; aquesta plataforma té la voluntat de donar a conèixer i facilitar la consulta dels tornejos a Catalunya, però a més té l'objectiu d'expandir-se internacionalment.


World Wide Chess ens explica en què es diferencia amb altres pàgines similars:

1. Pots crear el teu propi perfil gratuïtament.
2. Facilitat en la cerca d’informació de tornejos.
3. Tens la possibilitat d’inscriure’t dins de la pròpia pàgina web.
4. Pots xatejar i recomanar tornejos a altres jugadors.
5. Pots guardar tornejos que t'interessin al teu perfil per inscriure't més tard.

En fi, pot ser una bona eina tant per a jugadors, com per a organitzadors. Però com passa en tot, el temps ens dirà el que pot donar de si.

També vull comentar el que per a mi ha estat un descobriment; ahir, escoltant el programa radiofònic  “Xarxa de Mat”, gràcies a un comentari que van fer, em vaig assabentar de que la Federació Catalana d'Escacs està present a Facebook. En fi, culpa meva el no haver-me assabentat abans, últimament he descobert que algunes persones d'aquesta federació tenen la "pell molt fina", així que per endavant ja dic que la culpa és meva, però potser, qüestions com aquesta haurien de tenir més difusió.



No cal dir que tant el  World Wide Chess (web i Facebook) i el Facebook de la Federació Catalana d’Escacs, ja els podeu trobar a les seves respectives “pestanyes” d'aquest blog.

Salut i escacs,

3 comentaris:

Fred ha dit...

Hola Roger:Estic d'acord amb tu que Ajedrez ND va marcar tota una época als escacs catalansi que caldrà fer un reconeixement al Toni Ayza el seu impulsor.Amplio el teu comentari sobre Ajedrez Torneos actualment era un bon punt de referencia per a tots els escaquistes catalans.Lamentablement en Ramón m'ha comentat que cada dia li comportava més hores de feina i a més tenia que pagar per tenirla!!!.En quant a World Wide Chess confirmo que actualment es volen llimitar a Catalunya però en un futur volen ampliar el seu territori d'influencia.A partir de les teves explicacions miraré d'entrar més aixi com a Bidmonta En quant a que la FCE estigui a Facebook es cert que ja estan donats d'alta però es posible que no deuen tenir enllestit el model de funcionament.Pensem que ara la FCE ja es comunica amb els correus dels jugadors però clar penso que d'alguna manera ens ho tenien que haver notificat.Jo he escrit un comentari dient que a l'Assemblea no s'ens va dir res.Fins la setmana que vé company!!!!!

Fred ha dit...

Hola de nou!No he acabat el comentari sobre Ajedrez torneos.En Ramón m'ha comentat que el tancament es definitiu.D.E.P.Salut amic!!!

Roger Salvo ha dit...

Hola Frederic,

Si tens raó, que no dubto que la tinguis, és una pena que un web tan ben elaborat com “Ajedrez Torneos” desaparegui.

Des de Facebook no es pot suplir aquests tipus de web. Facebook està molt bé per publicitar qualsevol qüestió que vulguis, però tots sabem que el que puguem posar és realment efímer, ràpidament és noticia passada.

En fi, que farem, la vida segueix i els escacs també.

Salutacions,