diumenge, 18 de setembre del 2011

Que gran que ets, Josep!


El Josep Sadurní, company de club i amic, té, des de fa molt anys un web dedicat al Club d'Escacs Congrés. En aquest web, el Josep comenta les activitats que es fan al club.

Durant molts mesos de l'any, l'activitat del web és força tranquil·la, ja que les activitats que organitza el club són ben minses. Però quan arriba el per equips, aquest web s'omple d'activitat. Una molt bona crònica setmanal escrita per l'Héctor Hernández, i un recull de fotografies fetes pel Josep Sadurní. Quan juguem al nostre local com coincidim l'equip A i l'equip B doncs les fotos són dels dos equips, si juguem fora, doncs depèn amb l'equip que jugui en aquell matx el Josep.

Això be a compte perquè en el meu anterior article sobre García Orús, en el qual comentava la dificultat que tenia per trobar fotos del citat personatge, vaig rebre un missatge signat per Karori on em comentava que al teu web, a la crònica del matx Aragonés-Congrés B, havia una foto de la partida que van jugar García Orús i el company Moranta.

Vaig buscar aquesta foto, no vaig tenir necessitat d'entrar al teu web Josep, ja saps que des de fa temps, amb el teu permís, tinc el costum de "pispar-te" totes les fotos en les que surten jugadors del nostre club.

Bé, no put dir altra cosa que el teu web és "periodismo del bueno", aquesta foto és una de les últimes (potser l'última) que és va fer a García Orús jugant als escacs.

Josep, segueix així, persones com tu no tenen preu. Agrair també la seva aportació a Karori, per cert, qui ets? això dels pseudònims em deixa fora de joc.

Estic satisfet, no és habitual que la gent del Congrés s'expressi en aquest bloc, ei! que sé que entreu i molts, però no us agrada expressar-vos, aquesta vegada heu entrat dos i francament heu ajudat a complementar (juntament amb l'Alex Darias) el meu article. Estaria bé que us anéssiu animant i que aquest bloc fos més participatiu per part de la gent del Congrés.

Salut i escacs,          

2 comentaris:

Karori ha dit...

Bona tarda, Roger.

Abans de tot, encantada d'haver pogut ajudar.

No sóc sòcia del club, però col·laboro en l'edició de la web no oficial que té el Josep, i per això em sonava aquella foto. De tant en tant, em passo pel teu blog, que és molt interessant.

He parlat amb ell i em diu que té dues fotos més d'aquell encontre, que no va arribar a publicar, i que si t'interessa te les pot passar.

A aquest pas, acabaràs publicant un llibre amb la biografia d'en Garcia Orús, amb el material que estàs recopilant...! I és que realment, hi ha grans jugadors que per desgràcia han passat molt desapercebuts i es mereixen algun tipus d'homenatge.

Salutacions i fins una propera!

Roger Salvo ha dit...

Hola Karori,

Moltes gràcies per les teves paraules. Desgraciadament són moltes les dades referents als escacs que amb el temps es perden, també al nostre club passa això, afortunadament el Josep i els que col•laboreu al seu web esteu recopilant dades del Congrés, com per exemple el llistat de guanyadors dels campionats socials. Bé, es pot fer una bona tasca intentant entre tots fer memòria, però sembla mentida que al club no hagin guardat aquest tipus d'informació. Però com diuen en castellà "más vale tarde que nunca".

Salutacions i encantat de conèixer-te