dilluns, 16 de novembre de 2009

Assemblea sobirana


El passat dissabte dia 14, tal com estava previst, es va fer l'assemblea de la Federació Catalana d'Escacs i van tractar els temes que ja vaig avançar en un recent article.

La primera sorpresa de la jornada va ser la no assistència del Ricard Llerins. Dic això, perquè si hagués assistit el Ricard com ha estat habitual els últims anys, en aquests moments ja tindríem penjada a AjedrezND una amplia crònica, que ens dotaria als que no vam assistir d'una visió molt propera a la realitat.

Altra sorpresa i bona notícia (com a mínim pels congressistes) va ser l'assistència (després de molts anys) i sembla ser la participació (aquest home no pot estar sense parlar) d'en Frederic Andreu, president del Club d'Escacs Congrés. Es una bona notícia, perqué el nostre club no hauria d'automarginar-se de la familia escaquistica catalana, com a vegades a passat. S'estan començant a refer les coses que no es feien prou bé i això em sembla prou positiu.

Sobre l'assemblea i sense tenir gaire informació concreta, voldria comentar un fet que em sembla força interessant. Havia un criteri abans de l'assemblea entre alguna gent (incloent persones que generalment prenc per molt ben informades) de què els punts més conflictius de l'ordre del dia ja s'havien pactac anteriorment i que eren inamovibles. Això no ha estat així, i tant la proposta sobre la Divisió d'Honor com la de canviar el ritme de joc, presentades des de la Federació Catalana, no han estat aprovades. Aquest fet em fa veure que per sobre de si les decisions preses per l'assemblea són més o menys encertades, hi ha una cosa més important i és que l'assemblea dels escacs catalans és sobirana. En uns temps que moltes federacions esportives són autèntiques "mafies" que ho controlen tot, que això no passi en el nostre esport a casa nostre, és per felicitar-nos tots plegats i especialment a les persones que porten la Federació Catalana d'Escacs.

Esperant tenir més informació, us passo els links dels calendaris del per equips aprovats fins ara:


Cal dir que el Club d'Escacs Congrés estem al grup 2 de Primera Divisió i que tenim tres sortides, Sant Boi, Reus i Mataró.

Ja estic buscant referents de restaurants de Reus i Mataró (per a deu persones afamades), si em podeu acosellar us estaré molt agraït.

Salut i escacs,

3 comentaris:

Los "MON" ha dit...

En Mataró desconozco, pero te puedo aconsejar el que usamos el Sant Martí hace cuatro años, cuando casi empezó nuestra resurrección (aún perdimos en la siguiente ronda) trás perder impunemente ante el Mataró por 8,5 a 1,5, lo que nos dejaba más que muertos (el Mataró era un competidor directo por el desenso aquel año) y con todas las opciones de descender.

Decidimos bajar camino de Barcelona y nuestro "gourmet" Ezequiel Sánchez nos propuso ir a comer a El Masnou, a un restaurant que creo recordar se llama "LES CAVES" (está en la misma N-II).

A pesar de tan tremenda derrota, el espléndido lugar donde comimos y su más espléndida carta nos hizo levantar el vuelo ese año. Menudo día de "germanor". Acabamos salvándonos ese año con victoria final, contra todo pronóstico, sobre el todopoderoso Lleida.

Todos achacamos a ese día de Mataró (bueno, mejor dicho a ese increible restaurante) nuestra resurreción y posterior mantenimiento en la 1D en años posteriores.

Eso sí, preparar la cartera porque barato no es.

Por cierto, Roger, no se si creereis en "meigas" por el Congrés, pero os habéis fijado que de 4 desplazamientos posibles (Sant Boi, Sabadell, Mataró y Reus), tanto Congrés y Sant Martí somos los únicos clubes de Barcelona del grupo II que hacemos tres desplazamientos incluyendo Reus entre ellos. Porque se supone que el sorteo es puro, pero maldita nuestra suerte. Otro año a hacer kilómetros, jeje.

Roger ha dit...

Hola Pablo,

No me había dado cuenta del detalle de los desplazamientos, ha alguien le tenia que tocar la “china” y nos ha tocado a nosotros. No se a vosotros pero a nosotros nos suele tocar la “china” muy a menudo, ¿no se por que?, ¿será porque no somos racistas?, no quiero pensar que nos tienen manía.
Muchas gracias por la recomendación del restaurante. A nosotros las comidas nos la paga el club, pero con la condición de autocensurarnos y no ir a lugares demasiado caros.
Estoy de acuerdo contigo que la “germanor” y el buen rollo es un factor muy importante en el por equipos. A veces este factor hace que equipos de menor Elo ganen a equipos a priori más potentes.
Bien, te hago una propuesta, vosotros ganáis a todos los equipos y perdéis con nosotros. Vosotros subiríais y nosotros tendríamos menos posibilidades de bajar, ¿qué te parece el trato?.

También quisiera saludar a Luis y decirte que si le deseo suerte a Catulo para el sábado, no quiere decir que no te la desee a ti también. Pero lo que no haré, es decir aquello tan “manido” de que gane el mejor, ja que entonces las cosas estarían demasiado claras (perdona Catulo pero es asi).

Saludos a todos.

Los "MON" ha dit...

Jeje, si, para nosotros tambien es habitual realizar muchos, demasiados, desplazamientos año tras año; pero como tú, hay que pensar que es cuestión de la "casualidad", jeje.

También nos paga el club las comidas; aunque digamos que no tenemos tanto recorte (la verdad es que en ocasiones se nos va la pelota o la targeta, jeje). No pagamos por fichar GM o MI, pero si comemos bien en contraposicion, filosofía del club, jeje. A la gente se le gana por el estómago, jajaja.

De acuerdo con tu propuesta, no me importa perder con vosotros si ganamos todo lo demás; aunque ganar todo me parece más imposible que tocarte la loteria.

Monpablo