diumenge, 2 de juny del 2019

Circuit Català d’Oberts Internacionals d’Escacs 2019


El circuit català d'oberts, és sense cap mena de dubtes una iniciativa d'èxit; possiblement única al món dels escacs.

En canvi, sembla que no li donem gaire importància a aquest fet, estem tan acostumats, que ens sembla el més normal del món.

A mi em recorda a una altra situació que passa a “casa nostra”, en concret al que passa al món dels seguidors del Barça. Els “culers” estem tan acostumats últimament  a guanyar títols, que resulta que molts pensen que guanyar una lliga i res més, és un fracàs. Aquesta gent més que res em dona pena, no valorar una lliga, sincerament és un fet penós, ja que a la història del Barcelona F.C. l'habitual ha estat no guanyar la lliga.

A mi, ara, m'agrada que guanyi el Barça, però quan més apassionat he estat d'aquest club va ser a la meva infantesa i la meva adolescència. Us puc dir que en aquells temps el Barça (entre 1960 i 1985) tan sols va guanyar dues lligues, temporades 1973-1974 i 1984-1985, i no va guanyar una altra fins la temporada 1990-1991. Tres lligues en 30 anys. La primera Copa d'Europa (ara Champions) no va ser fins l'any 1992; us puc assegurar clarament, que aquelles lligues i aquella Copa d'Europa ens van donar més alegria (i vam valorar) que qualsevol “triplet” d'ara.

Això de no valorar les situacions d'èxit i en concret el que costa arribar a aconseguir-ho, des del meu punt de vista, és un punt molt negatiu; els escaquistes catalans i molt concretament la FCE, tenim que mimar aquest circuit i això hauria de passar, entre moltes altres coses, per recolzar als organitzadors d'aquests oberts, i això, malauradament no passa suficientment.

Com sé que alguns tenen la pell molt fina, doncs em curo en salut, i amb sentit de l'humor faig meva la famosa frase de Grouxo Marx i els dic, “és la meva opinió, si no us agrada, puc tenir una altra”.


En fi, entrem a fer una aproximació del Circuit 2019. En aquest article informo dels oberts que s'han jugat fins avui i us passo els que estan programats pel més de juny; després en posteriors articles tinc la intenció de fer el mateix el mes de juliol i el mes d'agost.

Primer de tot us passo el calendari que ha publicat la FCE:


Com podeu comprovar, tant els que s'han jugat, com els que es jugaran aquest mes de juny, són majoritàriament oberts a ritme ràpid. El calendari d'aquestes dates tan sols contempla dos oberts a ritme clàssic.

II Open internacional d'escacs actius Fundació Joviat 01-05-2019


Foto: FCE

Podeu accedir a la classificació final des d'aquest enllaç.

XIII Open Vila de Canovelles 11-05-2019

Foto: Chess-results

Podeu accedir a la classificació final i els resultats des d'aquest enllaç.

III Torneig Internacional d'Escacs Actius del Guinardó 12-05-2019


Foto: Peona i peó

Podeu accedir a la classificació final i els resultats des d'aquest enllaç.

VII Open Internacional Ciutat de Rubí 19-05-2019


Podeu accedir a la classificació final i els resultats des d'aquest enllaç.

VIII Open Internacional Llucmajor 19-05-2019 - 26-02-2019

Foto: FCE

Podeu accedir a la classificació final i els resultats des d'aquest enllaç.

V Torneig d'Escacs Actius EEM 26-05-2019

Podeu accedir a la classificació final i els resultats des d'aquest enllaç.

XVII Obert d'escacs Vila de Santa Coloma de Queralt


Podeu accedir a la classificació final i els resultats des d'aquest enllaç.

Bé, això fins avui. Us poso la resta d'oberts programats pel mes de juny:

XII Open Internacional Memorial Ezequiel Martin 09-06-2019


X Memorial Josep Lorente 16-06-2019


VII Festival Internacional Vila de Platja d'Aro 24-06-2019 - 01-07-2019


III Open Internacional Ciutat de Vilanova 30-06-2019


Fins aquí aquest article sobre el circuit, els mesos de juliol i agost és quan entren en acció la majoria dels tornejos a ritme clàssic, que són, sense fer de menys els tornejos de ritme ràpid, els autèntics protagonistes d'aquest circuit.

Salut i escacs, 

2 comentaris:

Fred ha dit...

Hola Roger Penso i estic d acord amb tu que el Circuit Catala es un exit indiscutible a tots els nivells,i per tant tot el soport als organitzadors que aboquen una enorme quantitat d hores en fer ho posible.Un fort aplaudiment a tots ells.Es cert que es podrien millorar coses pero per aixo necesitariem un Fischer que fes veure que els locals de joc no estan adaptats al nostre joc pero clar no som el futbol.per exemple que mou millions.Estic segur que si en qualsevol torneig es cobres entrada no aniriem ni els participants.No podem criticar per les xarxes algun local de joc-Jo mateix dono fe que en el Sant Marti fan molts esforços per millorar les condicions de les dues sales pero clar a moltes persones els hi afecta el calor de manera diferent i aixo no te sol-lucio miraculosa on tots estiguin comodes de manera total.De Badalona(els meus origens son del Sant Josep) tinc que dir el caminar dels participants per sobre l entarimat del grup A fa un soroll molest per a mi pero estic segur que la qualitat de les partides fa que els que estan mes a prop ni ho noten.Per tant un consell als que fan comentaris irreflexius per les xarxes.Compteu fins a cent i llavors opineu nomes favorablement.i si alguna cosa penseu que pot millorar ho dieu a l'orella dels organitzadors.Estic segur que tots pendran bona nota.Fins la setmana que ve company!!Fred

Roger Salvo ha dit...

Hola Frederic,

Estic molt d'acord amb el que dius. Tot es millorable, però també és cert que els organitzadors són els més interessats de què tot sigui un èxit.
Però a vegades en algunes coses això es fa complicat, perquè les sales i la gestió d'aquestes no és pròpia dels clubs organitzadors. El que si és veritat és que els organitzadors miren de solucionar aquestes mancances (poques i petites) any rere any.

En aquesta tasca global que és el circuit català, no tindrien que haver desqualificacions mesquines, tots estem en el mateix vaixell.

Salutacions,